haziran, 2021

21haz20:3022:00Kamusal Alan Tartışma Alanı: Antalya'da 1970'ler ve Kültür - Sanat Ortamı20:30 - 22:00

Detaylar

Webinar ID
988 1533 3890
Webinar Passcode
318131

Kayıt için lütfen tıklayın.

Kamusal alanda sanat üretiminin yerel yönetim destekli en erken ve en önemli örneklerinden olan 1970’li yıllar Antalya kent etkinlikleri, konuşmada ana eksende yer alacaktır. Konuşma kapsamında Antalya’da kamusal alanda bu etkinlikler kapsamında sanat üreten, Türkiye sanat tarihinin önemli isimleri Yusuf Taktak ve Mehmet Aksoy ile sanat- kamusal alan ve sansür sorunları sanatçı deneyimleri ile tartışılacaktır. 1973–1977 / 1977-1980 yılları arasında Antalya kentinin yerel yönetim ekseninde en önemli yönlendiricisi olan Av. Selahattin Tonguç ile kent-sanat ilişkisi tartışılırken aynı zamanda dönem içerisinde yaşanan sansür sorunları da ele alınacak, Tuncer Çetinkaya’nın 1970’li yıllar Antalya kent kültürüne dair sunumu ile 1970’lerden 2000’li yıllara uzanan bir tartışma alanı oluşturulacaktır.

Av. Selahattin Tonguç: 1973–1977 / 1977-1980 tarihleri arasında iki dönem Antalya belediye başkanlığı yapmıştır. Selahattin Tonguç 12 Eylül 1980 askeri darbesi sonunda görevden alındı. Başkan Av. Selahattin Tonguç döneminde özellikle kültürel alanlardaki etkinlikler önem kazanmıştır. Kültürel ve sanatsal etkinliklerle Antalya Festivali’nin çok boyutlu olmasını sağlayan Tonguç, imar alanında da kentin geniş bulvarlara, caddelere kavuşmasını sağlamıştır.

Yusuf Taktak: 1974 yılında İstanbul Devlet Güzel Sanatlar Akademisi Yüksek Resim bölümü Prof. Adnan Çoker Atölyesi’nden mezun oldu. Aynı yıl Avusturya- Salzburg Yaz Akademisi, Pro. M. Deliugi Atölyesi’ne devam etti. 1976 yılında İstanbul Resim ve Heykel Müzesi ve İstanbul Devlet Güzel Sanatlar Akademisi Yüksek Resim Bölümü’nde çalışmaya başladı. 1999’da Yeditepe Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesinde öğretim görevlisi olarak görev aldı. 2005-2015 yılları arasında Yıldız Teknik Üniversitesi Sanat ve Tasarım Fakültesi Bileşik Sanatlar Bölümü’nde öğretim görevlisi olarak çalışan sanatçı halen İstanbul Beyoğlu’ndaki atölyesinde çalışmalarına devam etmektedir. 26 adet kişisel sergi açan Yusuf Taktak ayrıca ulusal, uluslararası pek çok sergiye katılım sağlamıştır.

Mehmet Aksoy: 1961-1967 yılları arasında İstanbul Devlet Güzel Sanatlar Akademisi Heykel Bölümü’nde Prof. Şadi Çalık atölyesinde öğrenim gördü. 1969-1970 yılları arasında aynı bölümde asistanlık yaptı. 1970-1977 yılları arasında devlet bursuyla yurt dışında öğrenim gördü. 1972 yılına dek Londra da 1977’ ye dek Berlin de kaldı. 1972’de Berlin Akademiker ve Sanatçılar Derneği’nin kurucu üyeliğini ve başkanlığını yaptı. 1972-1978 arasında Berlin Yüksek Sanat Okulu Heykel bölümü’nde yüksek eğitim yaptı.1976 Antalya Film ve Sanat Festivaline katıldı.2 ay süresince belediye meydanında kamuya açık heykel çalışmaları gerçekleştirdi. 1977’de Nazım Hikmet projesinin yönetimini gerçekleştirdi. 1978-1981 arasında İstanbul Devlet Güzel Sanatlar Akademisi Heykel Bölümü taş atölyesinde öğretim görevlisi olarak çalıştı. 1981-89 yılları arasında Berlinde serbest sanatçı olarak çalıştı. Burada birçok heykel üretti. 1989 yılında Türkiye’ye dönüş yaptı ve çalışmalarına Türkiye’de devam etti. Türkiye’de farklı kentlerde, kamusal alanlarda heykelleri ve anıtları mevcut olan sanatçı, 80’in üzerinde gerçekleştirdiği çalışmalar nedeniyle ödül almıştır. Aksoy ayrıca ulusal ve uluslararası boyutta pek çok sergiye katılım sağlamıştır.

Tuncer Çetinkaya: Gazi ve Süleyman Demirel Üniversitesi’nde resim eğitimi aldı. 2000’lerin başında illüstrasyonlarından oluşan “Sanalçağa Eskizler” adlı bir dizi kişisel sergiye imza attı. 2007 yılından sonra “Modern Zamanlar” sinema dergisinin editörlüğünü üstlendi. Birgün, Yurt, Cumhuriyet (Akdeniz), Aydınlık gibi gazetelerde sinema yazıları yazdı. Yayına hazırladığı ve kaleme aldığı kitaplar arasında, “Sarayın Dalkavuğu Değil Halkın Soytarısı: İlyas Salman”, “Mizah, Muhalefet ve Demokrasi Ekseninde Komedinin Öyküsü”, “Yedinci Sanat’ın Şövalyesi: Rekin Teksoy”, “Altın Portakal’ın Öyküsü” ve “Modern Zamanlar’ın Türk Sineması Yazıları” bulunmaktadır. Şu sıralarda “Kim Yaptı Bu Münasebetsizliği? / Türk Sineması’nda Komedi Üzerine Tezler” adlı çalışmasının hazırlıklarını sürdüren Çetinkaya, SİYAD (Sinema Yazarları Derneği) üyesidir. Çetinkaya ayrıca, Antalya Güzel Sanatlar Lisesi’nde Resim ve Sanat Tarihi grubu dersleri vermektedir. Veysel Atayman’la birlikte kaleme aldığı “Popüler Sinemanın Mitolojisi: Suç Filmleri” adlı kitabı ise 2021 yılında yayınlanmıştır.

Genel Koordinatör / Moderatör:Hacettepe Üniversitesi Sanat Tarihi Bölümü’nden lisans, Resim Bölümü’nden yüksek lisans derecelerini, sanat tarihi alanında “Türkiye’de Çağdaş Sanat Koleksiyonculuğu (1990-2010)” başlıklı tezi ile doktorasını alan Sülün, Akdeniz Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Temel Eğitim Bölümü Sanat Yönetimi Ana Bilim Dalı öğretim üyesidir.

Pek çok sergide küratör, pek çok sanat festivali ve etkinliğinde koordinatör, düzenleyici, sanat yönetmenliği gibi görevler üstlenmiş olan Sülün, ulusal ve uluslararası sempozyumlara katılmakta, Sanat Dünyamız, Genç Sanat, Art-ist actual, Art-ist modern, Artam gibi dergilerde   sanat eleştirileri yazmaktadır. “Habip Aydoğdu- KIRMIZI”, “Antalya’da Erken Cumhuriyet Dönemi Kültür-Sanat Ortamı” ve “Türkiye’de Çağdaş Sanat Koleksiyonculuğu” isimli üç kitabı olan Ebru Nalân Sülün, UNESCO- Uluslararası Sanat Eleştirmenleri Derneği (AICA-Internationale) üyesidir ve 2014-2018 yılları arasında AICA-Türkiye’nin yönetim kurulu üyeliğini yürütmüştür.

X