haziran, 2021

25haz20:3022:00Kamusal Alan Tartışma Alanı: Kamusal Alanda Sanatta Heykel Sorunu20:30 - 22:00

Detaylar

Webinar ID: 927 4633 7395

Webinar Passcode: 687337

Kayıt için lütfen tıklayın.

Oturumda, yerel yönetimlerin kentsel alanlar için sanat yapıtı seçme kriterleri, açılmaya başlayan heykel yarışmalarındaki problemler, kamusal alanda kent estetiği ve heykel sorunsalı, anıt heykel konuları sanat tarihi ve sanat üretimi bağlamında ele alınarak güncel heykel sorununa dair tartışma alanı oluşturulacak ve analizler gerçekleştirilecektir.

Prof. Nilüfer Ergin: İstanbul Devlet Güzel Sanatlar Akademisi Heykel Bölümü’nden 1984’te mezun oldu. Farklı dönemlerde İtalya’da açık alan heykeli üzerine akademik araştırmalar yaptı ve eğitimini sürdürdü. 1987’de Marmara Üniversitesi GSF Heykel Bölümü, 1994-1999 arasında Mimar Sinan Üniversitesi GSF Heykel Bölümü, daha sonra yeniden Marmara Üniversitesi’nde çalıştı. Ulusal ve uluslararası sergilere katıldı, açık alanda heykel uygulamaları gerçekleştirdi ve ödüller aldı. Yayınlar, sempozyum, konferans ve panellerde sanat yapıtı ve kentsel mekân ilişkisi üzerine yazdı; birçok heykel yarışmasında da jüri üyesi olarak görev yaptı. 1992-1994 arasında İstanbul Büyükşehir Belediyesi ve 2009-2013 arasında Kadıköy Belediyesi heykel projelerinde Başkan Danışmanı olarak görevlendirildi. Meslek örgütlerinde de aktif sorumluluklar üstlenen sanatçı, 1997-1999 yılları arasında Unesco AIAP Uluslararası Plastik Sanatlar Derneği Başkanlığı yaptı. Halen Marmara Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Heykel Bölümü’nde profesör olarak çalışmaktadır.

Doç.Dr. Zeynep Yasa Yaman: Sanat tarihçisi. Hacettepe Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Sanat Tarihi Bölümü öğretim üyesidir. 1978-1990 yılları arasında Kültür Bakanlığı Güzel Sanatlar Genel Müdürlüğü’nde çalıştı, Ankara Resim ve Heykel Müzesi’nin açılışında görev aldı, Uluslararası Asya-Avrupa Sanat Bienali’ni projelendirdi. Küratörlük, sanatsal, bilimsel toplantı ve etkinlikler gerçekleştirdi. Modernizm/postmodernizm, modern/güncel sanat, Osmanlı ve Türk modernleşmesi, modern sanatta gelenek, kültür ve sanat politikaları, Türkiye sanatında kadın sorunları üzerine makaleler, koleksiyon envanterleri, sergi katalog metinleri, kitaplar yazdı. Hacettepe Üniversitesi Bilimsel Araştırma Birimi adına proje sorumlusu olarak “Çağdaş Türk Sanatında Anıt Uygulamaları ve Heykel Projesi” kapsamında 29 il merkezi ve ilçelerinde anıt ve heykel tespit çalışmaları gerçekleştirdi. Heykel ve üç boyutlu sanatsal yaratı üzerine araştırmalarını ve yayınlarını sürdürmektedir. SANART ve Uluslararası Sanat Eleştirmenleri Derneği (AICA) üyesidir.

Doç. Dr. Seda Yavuz: Lisans eğitimini 1999 yılında Marmara Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Heykel Bölümü’nde, yüksek lisansını İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Sanat Tarihi Bölümü’nde, doktorasını ise ‘Heykelde Boşluk Kavrayışı: Modernizm ve Sonrası’ başıklı teziyle aynı üniversitede tamamladı. 2017’de Doçent olan Yavuz, Batı Sanatı ve Güncel Sanat, Cumhuriyet dönemi ve sonrası Türkiye, Modernizm, sanatta feminist teoriler, heykel tarihi alanlarında çalışmaktadır. Çeşitli dergi ve gazetelerde eleştiri ve çözümleme yazıları yayımlanmış, küratörlük ve sergi organizasyonu yapmıştır. Çeşitli galeri ve sanat kurumlarında seminerler vermektedir. Uluslararası Sanat Eleştirmenleri Derneği (AICA-TR) üyesi olan Yavuz, derneğin yönetim kurulu üyeliği görevini de yürütmektedir.

Genel Koordinatör / Moderatör: Ebru Nalan Sülün:

Hacettepe Üniversitesi Sanat Tarihi Bölümü’nden lisans, Resim Bölümü’nden yüksek lisans derecelerini, sanat tarihi alanında “Türkiye’de Çağdaş Sanat Koleksiyonculuğu (1990-2010)” başlıklı tezi ile doktorasını alan Sülün, Akdeniz Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Temel Eğitim Bölümü Sanat Yönetimi Ana Bilim Dalı öğretim üyesidir.

Pek çok sergide küratör, pek çok sanat festivali ve etkinliğinde koordinatör, düzenleyici, sanat yönetmenliği gibi görevler üstlenmiş olan Sülün, ulusal ve uluslararası sempozyumlara katılmakta, Sanat Dünyamız, Genç Sanat, Art-ist actual, Art-ist modern, Artam gibi dergilerde   sanat eleştirileri yazmaktadır. “Habip Aydoğdu- KIRMIZI”, “Antalya’da Erken Cumhuriyet Dönemi Kültür-Sanat Ortamı” ve “Türkiye’de Çağdaş Sanat Koleksiyonculuğu” isimli üç kitabı olan Ebru Nalân Sülün, UNESCO- Uluslararası Sanat Eleştirmenleri Derneği (AICA-Internationale) üyesidir ve 2014-2018 yılları arasında AICA-Türkiye’nin yönetim kurulu üyeliğini yürütmüştür.

X